Secretele din spatele treburilor casnice! Iata ce beneficii neasteptate au pentru sanatatea ta!
Sfaturi

Secretele din spatele treburilor casnice! Iata ce beneficii neasteptate au pentru sanatatea ta!

Nu toata lumea se bucura sa faca treburi casnice. Dar daca ai sti ca exista beneficii extraordinare, in afara faptului ca vei avea o casa prezentabila? De indata ce vei intelege cum pot aceste simple sarcini sa stimuleze fericirea, sa contribuie la reducerea stresului sau sa-ti protejeze organismul de boli, lista ta de lucruri de facut nu va mai arata niciodata la fel.

#1. Aranjarea patului

Studiile au aratat ca cei care isi fac patul in fiecare dimineata isi incep ziua cu o productivitate crescuta si cu un sentiment sporit de bunastare. Majoritatea oamenilor simt un mic sentiment de implinire atunci cand isi fac patul in fiecare zi, iar mai apoi sunt incurajati sa tina pasul cu tendinta de dimineata finalizand sarcina dupa sarcina.

Cei care isi fac patul vor tinde, de asemenea, sa se simta mai odihniti si plini de energie pe tot parcursul zilei, mai degraba decat obositi sau lipsiti de energie. Lasand acea dezordine in pat vei adauga un plus inutil de stres zilei in ziua ce va urma.

#2. Curatarea curtii

Iata un pic de motivatie care te va face sa faci curatenie in curte: acele persoana care fac cele mai multe activitati casnice in curte sunt supuse unui risc cu pana la 30% mai mic de atac de cord sau de accident vascular cerebral, comparativ cu persoanele cu un stil de viata sedentar. In plus, exista un produs chimic eliberat de iarba verde proaspata care ii face pe oameni sa se simta mai veseli si mai relaxati.

Pe masura ce petreci timpul afara transpirand (si rehidratandu-te), corpul tau va elimina toate toxinele acumulate. De multe ori, cei care petrec mult timp afara transpirand, simt un plus de energie dupa ce s-au racorit.

#3. Spalatul vaselor

Spalatul vaselor poate fi considerat o activitate terapeutica. Oferindu-ti toata atentia acestei activitati poti contribui la reducerea nivelului de nervozitate cu pana la 30%. Mirosul de sapun, temperatura apei si atingerea farfuriilor iti fura o mare parte din atentie si astfel aceasta activitate te ajuta sa fii din nou pe deplin prezent.

Cei care nu-si fac timp sa spele vasele cu mana nu experimenteaza acest beneficiu calmant. Spalatul vaselor ar putea fi considerat o meditatie dinamica. Aceasta este un timp ideal de practicare a exercitiilor de respiratie.

#4. Curatarea baii

Beneficiile curatarii baii se extind dincolo de aspectul fizic. Baia este locul ideal de dezvoltare al bacteriilor. Atunci cand o cureti in mod regulat, reduci sansa dezvoltarii acestora si astfel reduci sansa de imbolnavire considerabil pentru toti membrii familiei. De asemenea, preintampini raspandirea bacteriilor in locuri precum periuta de dinti. Curatarea regulata, de asemenea, va preveni dezvoltarea mucegaiului, care daca nu este controlat din pripa va deveni mult mai dificil mai incolo.

#5. Cultivarea florilor si legumelor

Luand parte la activitati in natura poti contribui la reducerea simptomelor de depresie. Un studiu norvegian a luat un grup de persoane care au fost diagnosticate cu diferite forme de depresie si i-a instruit sa petreaca aproximativ sase ore in fiecare saptamana gradinarind. La sfarsitul celor cateva luni, aceste persoane au observat o imbunatatire notabila a simptomelor de depresie, acestea continuand timp de cateva luni dupa incheierea studiului.

#6. Scapa de dezordinea din bucatarie

Un studiu recent a dezvaluit ca persoanele cu o casa extrem de aglomerata au fost de aproximativ 77% mai predispusi sa fie supraponderali, daca nu chiar obezi. Acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca este mult mai dificil sa faci alegeri sanatoase intr-o bucatarie dezordonata. De indata ce bucataria devine organizata, persoana respectiva incepe sa vada beneficiile, cum ar fi pierderea kilogramelor in plus fara a fi necesar sa tina o dieta. De asemenea, curatenia in bucatarie reprezinta momentul ideal in care poti scapa de alimentele nesanatoase din casa ta.

#7. Aspirarea casei

30 de minute de aspirat ofera aceleasi beneficii ca si 15 minute de kickboxing. Incearca daca este posibil sa aspiri toata casa intr-o singura repriza, in loc sa aspiri fiecare camera in parte. Miscarea asociata aspiratului nu numai ca iti va lucra foarte bine muschii bratelor, dar si abdomenul si picioarele datorita miscarilor de impingere si tragere.

Daca ti-a placut acest articol, sustine activitatea noastra apasand butonul de share! Pentru a fi la curent cu ultimele articole, nu uita sa dai like paginii de facebook! Va multumim!

 

Post Comment